Service & Support

Leta reda på svar på för varje leverantör

iiyama


Garanti

Desktop monitors 17"-40" 3 års garanti

Touchscreens upp till 32" 3 års garanti. Dessa skärmar omfattas av "wear and tear" som innebär förslitningsskador. Men det avgörs av teknikerna. Läs service & Support

CCTV monitors (C1911S-x) 2 års garanti

Large format display 42" och över 3 års garanti

Desk stands DSXXXX series 5 års garanti

Mounting devices (electric) 5 års garanti

Andra enheter som (remote control etc.) 1 års garanti

Service & Support

Om du behöver Support  eller reparation:

  • För att kunna få direktsupport från iiyama behöver du registrera din produkt på iiyamas hemsida. 
  • iiyama support team kommer att göra en teknisk kontroll av enheten via en uppkoppling med er. 
  • Om teknikerna ser att felet omfattas av garantin, då skickas det UPS fraktsedlar till er och ett utbyttes enhet skickas direkt.  
  • Om produkten inte omfattas av garantin: Fyll i våra RMA ansökan och dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Gör en factory reset av enheten om det går och se ifall den fungerar då.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.