iiyama
Garanti
Desktop monitors 17"-40" 3 års garanti
Touchscreens upp till 32" 3 års garanti. Dessa skärmar omfattas av "wear and tear" som innebär förslitningsskador. Men det avgörs av teknikerna. Läs service & Support
CCTV monitors (C1911S-x) 2 års garanti
Large format display 42" och över 3 års garanti
Desk stands DSXXXX series 5 års garanti
Mounting devices (electric) 5 års garanti
Andra enheter som (remote control etc.) 1 års garanti
Service & Support
Om du behöver Support eller reparation:
- För att kunna få direktsupport från iiyama behöver du registrera din produkt på iiyamas hemsida.
- iiyama support team kommer att göra en teknisk kontroll av enheten via en uppkoppling med er.
- Om teknikerna ser att felet omfattas av garantin, då skickas det UPS fraktsedlar till er och ett utbyttes enhet skickas direkt.
- Om produkten inte omfattas av garantin: Fyll i våra RMA ansökan och dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
- Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
- Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.
Skickas till:
Standard Audio Systems AB
ATT: Service /RMA
Turbingatan 2
195 60 Arlandastad
Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:
- Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
- Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
- Brända högtalarelement gäller ingen garanti på.
- Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
- Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
- Gör en factory reset av enheten om det går och se ifall den fungerar då.
- Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
- Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.