Service & Support

Leta reda på svar på för varje leverantör

Faq Sections

Service & Garanti
4EVAC

Garanti

2 års garanti på samtliga produkter. 2 års servicegaranti även på reservdelar.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.


Aiphone

Garanti

2 års garanti på samtliga produkter.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad

Ampetronic

Garanti

5 års garanti på samtliga produkter.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad

Astatic

Garanti

2 års garanti på samtliga produkter.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Atterotech

Garanti

5 års garanti på samtliga produkter from och med 2019-04-01. 2 års på för äldre produkter.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Surfa in på atterotech support sidan HELP DESK följ deras anvisningar.
  • On felet kvarstår fyll i våra RMA ansökan med dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Audica

Garanti

5 års garanti på samtliga passiva produkter. 2 år på aktiva produkter. Servicegarantin är på 6 månader och även reservdelar. 

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad

Audinate

Garanti

1 års garanti på samtliga produkter.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • För att kunna få support och service behöver du registrera din enhet här
  • Om felet kvarstår, fyll i våra RMA ansökan med dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad

Baldwinboxall

Garanti

5 års garanti på samtliga produkter. 2 års servicegaranti även på reservdelar.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Bosch

Garanti

3 års garanti på samtliga produkter. 3 månaders servicegaranti och 2 år på reservdelar.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Cambridge Sound Management

Garanti

1 års garanti på samtliga produkter. 

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

ClearOne

Garanti

2 års garanti på samtliga produkter utom

Converge Pro 2 DSP, Beamforming Mic Array 2s, Beamforming Mic Array Ceiling Tiles som har 3 års garanti.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Cloud Electronics

Garanti

5 års garanti på samtliga produkter. 3 månader på service reparationer. 

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Community

Garanti

5 års garanti på samtliga produkter. 6 månader garanti på reservdelar, 3 månader på service reparationer. 

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Crape

Garanti

1 års garanti på samtliga produkter. Inga reparationer.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Cue System

Garanti

3 års garanti på samtliga produkter. Garanti på touch-paneler är 2 år. 

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Danc Digital Audio

Garanti

3 års garanti på samtliga produkter. 1 år garanti service reparationer

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

dB Technologies

Garanti

2 års garanti på samtliga produkter. 

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

DNH

Garanti

2 års garanti på samtliga produkter. 

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Draper

Garanti

1 års garanti på samtliga produkter. 

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Dynacord

Garanti

3 års garanti på samtliga produkter. 3 månaders servicegaranti och 2 år på reservdelar.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Electro-Voice

Garanti

3 års garanti på samtliga produkter. 3 månaders servicegaranti och 2 år på reservdelar.

Omkoning av element kontakta Bobos Musikservice

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Genelec

Garanti

I grunden är det 2 års garanti på samtliga produkter. Om du registrerar din produkt får du ytterligare 3 års garanti vilket ger dig 5 års garanti. 

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • För att kunna få support och service behöver du registrera din enhet här
  • Om felet kvarstår, fyll i våra RMA ansökan med dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad

HPA

Garanti

1 års garanti på samtliga produkter. Inga reparationer.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

IEast

Garanti

1 års garanti på samtliga produkter. Inga reparationer.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

iiyama

Garanti

Desktop monitors 17"-40" 3 års garanti

Touchscreens upp till 32" 3 års garanti. Dessa skärmar omfattas av "wear and tear" som innebär förslitningsskador. Men det avgörs av teknikerna. Läs service & Support

CCTV monitors (C1911S-x) 2 års garanti

Large format display 42" och över 3 års garanti

Desk stands DSXXXX series 5 års garanti

Mounting devices (electric) 5 års garanti

Andra enheter som (remote control etc.) 1 års garanti

Service & Support

Om du behöver Support  eller reparation:

  • För att kunna få direktsupport från iiyama behöver du registrera din produkt på iiyamas hemsida. 
  • iiyama support team kommer att göra en teknisk kontroll av enheten via en uppkoppling med er. 
  • Om teknikerna ser att felet omfattas av garantin, då skickas det UPS fraktsedlar till er och ett utbyttes enhet skickas direkt.  
  • Om produkten inte omfattas av garantin: Fyll i våra RMA ansökan och dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Gör en factory reset av enheten om det går och se ifall den fungerar då.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

InOut

Garanti

2 års garanti på samtliga produkter. Ansök om hjälp hos InOut. Inga reparationer. 

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Om du fortfarande har problem med din enhet fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Key Digital

Garanti

3 års garanti på samtliga produkter. 1 år på special byggen.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

NIVEO Professional

Garanti

10 års garanti på fabrikationsfel gäller samtliga produkter.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Opus Technologies

Garanti

5 års garanti på samtliga produkter.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Penton

Garanti

1 års garanti på samtliga produkter.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Peerless-AV

Garanti

Indoor Mounts, outdoor Mounts, Kiosk Enclosures, Carts & Stands and projectors mounts gäller 5år

Möbler gäller 1 år

Kablage 25 år

Rengöringsprodukter 1 år

Nätdelar 1 år

Elektronik och komponenter 1 år

Xtreme Displays, UltraView Tv 2 år

Interaktiva enheter 2 år

års garanti på samtliga produkter.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

InterM

Garanti

1 års garanti på samtliga produkter. 3 månaders servicegaranti via bobo´s musikservice

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Prysmian Cables

Kontakta oss på service@standardaudio.se


Qomo

Garanti

Interaktiva skärmar 3 års garanti på QIT1365 4K, QIT1375 4K, QIT1386 4K

Interaktiva monitorer & laser projektorer 1 års garanti på QIT30, QIT300, QIT500, QIT600 F1, QP8000T, QPM8000, QP8000T-Combo, QP-LCT

Interaktiva Whiteboards 2 års garanti. 

Dokument kameror 2 års garanti på samtliga produkter

Audience responce produkter har 2 års garanti

Samtliga tillbehör har 3 års garanti utom PC Journey 13 som har 1 år. 

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

RDL 

Garanti

3 års garanti på fabrikationsfel gäller samtliga produkter.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Reloop & Glorious

Garanti

Halvårs garanti på fabrikationsfel gäller samtliga produkter.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Rockustics 

Garanti

10 års garanti på fabrikationsfel gäller samtliga produkter.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få garanti om man frågar om det.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spår av vätska i elektronik gäller ingen garanti på.
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste mjukvara är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Sennheiser 

Garanti

2 års garanti på fabrikationsfel gäller samtliga produkter.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

SoundTube

Garanti

5 års garanti på fabrikationsfel gäller på högtalare. På elektronik 3 år. 

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Stewart Audio

Garanti

3 års garanti på fabrikationsfel gäller samtliga produkter.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Symetrix

Garanti

5 års garanti på fabrikationsfel gäller produkter inköpta efter 18e July 2018. Innan det gäller 3 år. 

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Terracom

Garanti

2 års garanti på fabrikationsfel.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

TTL Network

Garanti

Kontakta service@standardaudio.se för mer information. 

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Univox

Garanti

Slingförstärkare 5 års garanti på fabrikationsfel.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få garanti om man frågar om det.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spår av vätska i elektronik gäller ingen garanti på.
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste mjukvara är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Vivitek

Garanti

  • Standard warranty

3-Year warranty on projector, 1-year or 1,000h on lamp (whichever comes first)

  • Entry level models warranty

2-Year warranty on projector, 1-year or 1,000h on lamp (whichever comes first). 

  • Education models warranty

5-Year warranty on projector, 3-year or 2,000h on lamp (whichever comes first). ST/UST models and projectors listed in the education portfolio and where end customer is a school or university. Education product registration required within 90 days of purchase for extended warranty to be valid. 

  • Ultra Short Throw Laser Phosphor warranty

3-Year warranty on projector/ 3-year or 10. 000h on the Laser Phosphor illumination source (whichever comes first).

  • Large Venue projector warranty for UHP lamp based models

5-Year warranty on projector, 1-year or 1,000h on lamp (whichever comes first).

  • Large Venue projector warranty for Laser Phosphor models

5-Year warranty on projector, 5-year or 20,000h on the Laser Phosphor illumination source.(Whichever comes first)

  • Standard Laser Phosphor Projector Warranty

5 -Year warranty on the projector; 5 -year or 10,000h on the Laser Phosphor illumination source (whichever comes first)

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Blue Sound Professional 

Garanti

 Fabrikations garanti gäller i 2 år från datumet varan såldes till kund från auktoriserad återförsäljare.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

PanConnect

Garanti

Fabrikations garantin är på 3 år på allt utom kablar som är 6 månader. 

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Vaddio

Garanti

Hardware warranty: Two (2) year limited warranty on all parts and labor for Vaddio manufactured products.

Repair Warranty: Vaddio guarantees all of its repair work, performed on non-warranty items, for 90 days from the day the repaired product is shipped back to the customer.

Service & Support

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skickas till:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltig fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 850 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.

Produkten har lagt till i jämför

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Om du fortsätter att använda denna webbplats kommer vi att anta att du godkänner detta.