Service & Support

Leta reda på svar på för varje leverantör

Faq Sections

Service & Garanti
Garanti & Allmänna villkor 
  • Aimline

          * 2 års garanti på samtliga produkter.

  • Aiphone

          * 2 års garanti på samtliga produkter.     

  • Ampetronic

          * 5 års garanti på samtliga produkter.

         ·    Astatic

         * 2 års garanti på samtliga produkter.

  • Audica

          * 5 års garanti på samtliga passiva produkter.

          * 2 år på aktiva produkter.

          * Servicegarantin är på 6 månader och även reservdelar.  

  • Audinate

         * 1 års garanti på samtliga produkter.

  • Baldwin Boxall

           * 5 års garanti på samtliga produkter.

           * 2 års servicegaranti även på reservdelar.

  • Bluesound Professional

          * Fabrikations garanti gäller i 2 år från datumet varan såldes till kund från auktoriserad återförsäljare.

  • Blustream

          * 3 års garanti på samtliga produkter 

  • Bosch

           *  3 års garanti på samtliga produkter. 

           * 3 månaders servicegaranti och 2 år på reservdelar.

  • Cloud Electronics

           * 5 års garanti på samtliga produkter.

           * 3 månader på service reparationer. 

  • Crape

          * 1 års garanti på samtliga produkter.

  • Cue System

          * 3 års garanti på samtliga produkter.

           * Garanti på touch-paneler är 2 år. 

  • Dahua

          * 3 års garanti på samtliga produkter.

           * kontakta oss på service@standardaudio.se för garanti bytet.

  • Danc Digital Audio

           * 3 års garanti på samtliga produkter. 1 år garanti service reparationer

  • Db Technologies

          * 2 års garanti på samtliga produkter. 

  • DNH

          * 2 års garanti på samtliga produkter. 

  • Draper

          * 1 års garanti på samtliga produkter.

  • Dynacord

          * 3 års garanti på samtliga produkter.

           * 3 månaders servicegaranti och 2 år på reservdelar.

  • Electro-Voice

           * 3 års garanti på samtliga produkter.

           * 3 månaders servicegaranti och 2 år på reservdelar.

  • Hosteex

           * 3 års garanti på samtliga produkter.

  • HPA

          * 1 års garanti på samtliga produkter. Inga reparationer.

  • IEast

          * 1 års garanti på samtliga produkter. Inga reparationer.

  • InOut

          * 2 års garanti på samtliga produkter. Ansök om hjälp hos InOut. Inga reparationer.

  • InterM

          * 1 års garanti på samtliga produkter. Inga reparationer.

  • Key Digital

          * 3 års garanti på samtliga produkter. 1 år på special byggen.

  • Klear

          * 1 års garanti på samtliga produkter.

  • Minrray

          * 1 års garanti på samtliga produkter.

  • Netgear

          * 3 års garanti på samtliga produkter.

  • NIVEO Professional

          10 års garanti på fabrikationsfel gäller samtliga produkter.

  • Panconnect

          Kontakta oss på service@standardaudio.se

  • Patton

          5 års garanti på samtliga produkter.

  • Penton

          1 års garanti på samtliga produkter.

  • Peerless-AV

          * Indoor Mounts, outdoor Mounts, Kiosk Enclosures, Carts & Stands and projectors mounts gäller 5år.

           * Möbler gäller, Nätdelar, Rengöringsprodukter och Elektronik och komponenter 1år.

           * Xtreme Displays, UltraView Tv, interaktiva enheter 2 år.

  • Prysmian Cables

          Kontakta oss på service@standardaudio.se

  • RDL Reloop & Glorious

          Halvårs garanti på fabrikationsfel gäller samtliga produkter.

  • Rockustics

          10 års garanti på fabrikationsfel gäller samtliga produkter.

  • Sennheiser

          2 års garanti på fabrikationsfel gäller samtliga produkter.

  • SoundTube

          5 års garanti på fabrikationsfel gäller på högtalare. På elektronik 3 år.

  • Stewart Audio

          3 års garanti på fabrikationsfel gäller samtliga produkter.

  • Terracom

          2 års garanti på fabrikationsfel.

  • TTL Network

          2Kontakta oss på service@standardaudio.se

  • Univox

          Slingförstärkare 5 års garanti på fabrikationsfel.

  • Vaddio

          * Hardware warrantyTwo (2) year limited warranty on all parts and labor for Vaddio manufactured products.

           * Repair WarrantyVaddio guarantees all of its repair work, performed on non-warranty items, for 90 days from the day the repaired product is shipped back to the customer.

  • Visionary Solutions

          2 års garanti på samtliga produkter.

  • Vivitek

          * Standard warranty: 3-Year warranty on projector, 1-year or 1,000h on lamp (whichever comes first).

           * Entry Level models warranty: 2-Year warranty on projector, 1-year or 1,000h on lamp (whichever comes first).

           * Ultra Short Throw Laser Phosphor warranty: 3-Year warranty on projector/ 3-year or 10. 000h on the Laser Phosphor illumination source (whichever comes first).

           * Large Venue projector warranty for laser Phosphor models: 5-Year warranty on projector, 5-year or 20,000h on the Laser Phosphor illumination source.(Whichever comes first).

           * Large Venue projector warranty for UHP lamp based models: 5-Year warranty on projector, 1-year or 1,000h on lamp (whichever comes first).

           * Standard Laser Phosphor Projector Warranty: 5 -Year warranty on the projector; 5 -year or 10,000h on the Laser Phosphor illumination source (whichever comes first)

           

            * Vivitek Warranty

            * Vivitek Standard Warranty

            * Vivitek Education Warranty and Support Policies

            * Product Registration

            * Product Registration (education)

  • Williams AV

           1-5 års garanti på samtliga produkter. 3 månaders på reservdelar.

  • Zorglub-Danc 

            3 års garanti på samtliga produkter.          


RMA ansökan - Retur

Om du vill returnera köpt produkt, gör följande:

  • Kontakta din säljkontakt på Standard Audio AB för vägledning - 08-59000500

Därefter:

  • Fyll i en RMA ansökan med dina uppgifter samt beskriv anledningen till att du vill returnera varan - så detaljerat som möjligt. 
  • Avvakta med att skicka produkten till oss tills du fått ett RMA-nummer som identifierar ditt returärende.
  • Ange RMA-numret tydligt utanpå försändelsen du skickar varan till oss.

Skicka returen endast med utkörning till vår adress:

Standard Audio Systems AB

ATT: Retur /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för retur:

  • Vi tar emot enbart kompletta produkter. -Isärplockade eller ej kompletta produkter godtas inte.
  • Specialbeställda produkter, måttbeställda produkter såsom kablage, licenser, mjukvara, - krediters ej.
  • Giltig fakturanummer krävs för retur samt att en retur måste påbörjas senast 10 dagar efter mottagandet. 
  • Som standard debiteras 20% av produktens försäljningspris vid kreditering. 
  • Vid öppnad ej originalförpackning där produkten är i nyskick debiteras 40% av produktens försäljningspris.

RMA ansökan - Service & Reparation

Om du behöver service eller reparation:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt serviceärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skicka returen endast med utkörning till vår adress:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Vi tar emot enbart hela produkter. Isärplockade produkter godtas inte.
  • Giltigt fakturanummer krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Brända högtalarelement gäller ingen garanti på. 
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 1100 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.
  • Observera att LLB2013G Garntivillkor som gäller när du skickar den trasiga till oss, och det innebär att kunden står för frakten för att skicka produkten till oss. Standard Audio AB står för returfrakt om det gäller garantiärende.

RMA ansökan - Service & Support Talat Utrymningslarm

Om du behöver service eller Talat Utrymningslarm support med din anläggning:

  • Fyll i våra RMA ansökan och fyll i dina uppgifter samt beskriv felet så detaljerat som möjligt. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett RMA-nummer från oss som identifierar ditt service ärende.
  • Ange RMA-numret utanpå försändelsen innan du skickar varan till oss.

Skicka returen endast med utkörning till vår adress:

Standard Audio Systems AB

ATT: Service /RMA

Turbingatan 2

195 60  Arlandastad

Att tänka på innan du skickar in din produkt för reparation:

  • Giltigt fakturanummer eller projekt krävs för att kunna få ett RMA-nummer.
  • Spara dina program och filer samt säkerhetskopiera dina konfigurationer.
  • Kontrollera att senaste firmware är installerat korrekt.
  • Returnerade felanmälda varor funktionstestas efter kunds felbeskrivning.
  • Om produkten saknar fel kommer vi att debitera er för felsökningskostnaden på 1100 kr exklusive moms och eventuell fraktkostnad.
  • Observera att LLB2013G Garntivillkor som gäller när du skickar den trasiga till oss, och det innebär att kunden står för frakten för att skicka produkten till oss. Standard Audio AB står för returfrakt om det gäller garantiärende.

Förfrågan om Reservdelar 

Om du önskar information eller beställa reservdelar så föreslår vi att du fyller i nedanstående formulär.

  • Fyll i våra Reservdelar formulär och fyll i dina uppgifter. Klicka på skicka.
  • Du kommer att få ett mejl med tillgänglighet, pris och leveranstid.

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Om du fortsätter att använda denna webbplats kommer vi att anta att du godkänner detta.